Dinsdag 15 mei – Morning meetup van de Knowledge Mile. Zo’n tachtig uiteenlopende mensen die op een of andere manier bij de Wibautstraat en de Weesperstraat betrokken zijn bezoeken de meetup. Bij Het Financieele Dagblad, deze keer.
De Knowledge Mile Morning Meetup brengt je in contact met de gebruikers van de Knowledge Mile. Bewoners, ondernemers, studenten, docenten, onderzoekers en stad- en beleidsmakers delen hun ideeën voor het gebied van het Amstelplein tot en met het Stadhuis van Amsterdam.
Naar goed gebruik heet de gastvrouw/heer van de betreffende locatie iedereen welkom met een korte speech. Nu is dat Eugenie van Wiechen, algemeen directeur van de FD Mediagroep. Haar speech is kort en krachtig. De uitdaging van ‘haar bedrijf’ is de goede balans te vinden. Ze komen als mediabedrijf uit ‘print’ (drukwerk) en zien dat de advertentie inkomsten bij online ongeveer naar ééntiende teruggaan. Dus te snel naar online is ‘onbetaalbaar’. Maar niet naar online gaan is ook geen optie; dan heeft het bedrijf geen toekomst. Kortom: de goede balans, met name qua tempo van transitie.